2023. február 10., péntek

Tarajos sül šülők védik kičiňeiket a leopárdtól

A dél-afrikai Kruger Nemzeti Parkban eǧ tarajos sül aňa két kičiňével bukkant elő eǧ vízňelőčatornából. Rövidesen követte őket a sül apa is. Aztán eǧ leopárd. A kép a LatestSightings.com jóvoltából kéšült.

Eǧ süldišnóčalád harcol eǧ leopárddal, hoǧ megmentse két kičiňét. Ki kerül ki ǧőztesen?

A 31 éves Mfundo Ňambi, a dél-afrikai Kruger Nemzeti Park terepvezetője ǧalogosan šemtanúja volt az egéš látváňnak. A pillanatot megoštotta a LatestSightings.com-mal.

„A Kruger Nemzeti Park idegenvezetőjeként az évek során hihetetlen vadállat-éšleléseknek lehettem šemtanúja. Eǧ különleges élméň azonban kiemelkedik. Éppen eǧ čoport vendéget kéšültem elvinni eǧ ǧalogos túrára. Éppen elhaǧtuk a Crocodile Bridge Rest Campet, amikor az eǧik vendégem tájékoztatott eǧ leopárdról, amejet aznap reggel láttak a körňéken. Eǧ kis várakozással indultunk abba az iráňba. Rövid ideig tartó keresés után úǧ döntöttünk, hoǧ jobb, ha a leopárdot otthaǧjuk, és inkább felkéšülünk a reggeli sétánkhoz. Megállítottam a járművet az út šélén, és tájékoztattam a vendégeket, hoǧ biztonságosan kišállhatnak a járműből. Miközben a túra előtti eligazítást tartottam a séta biztonságáról és menetéről, méj hang viššhangzott a tőlünk néháň méterre lévő vízňelőből. Az előttem lévő úton eǧ sül aňa bukkant elő a vízňelőből két köjkével. Rövidesen követte őket a hím sül is. Aztán eǧ leopárd! Uǧanaz a leopárd, amejet aznap reggel kerestünk, most ránk talált, és éppen vadášatba kezdett. Vendégemet a jármű biztonságába siettem, és čodálkozva néztem végig.”

A sülök általában néma állatok, és nem ǧakran fiǧelhető meg, hoǧ hangoskodnak. A méj morgás, ami hallható volt, eǧértelműen vešéjre fiǧelmeztetett, és annak a jele volt, hoǧ a sülök valamiféle streššnek voltak kitéve.



"Előšör azt hittem, hoǧ a leopárd ǧorsan leǧőzi a tarajos sül családot. Ahoǧ néztem a jelenetet, čodálattal töltött el az elšántságuk és bátorságuk. A két sül šülő eǧütt dolgozott, éles tollaikat feǧverként hašnálva a leopárd ellen. A leopárd megpróbált lečapni, de a tarajos sül šülők minden alkalommal hátat fordítottak neki, és felemelték a tollaikat. Sikeresen elriaštották a leopárdot a támadástól. A šúrós šülők üǧeltek arra, hoǧ a két fiatal mindig középen leǧen, a leopárd šámára elérhetetlen hejen. Néháň perc elteltével a leopárd végül feladta, és viššavonult a bozótba. A sülčalád biztonságban és sértetlenül fojtathatta útját".

.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

20