2023. február 2., csütörtök

23.2 Rejtő Jenő: Piškos Fred, a kapitáň (Bíró ABC-vel)


- Te... maga... - hebegte a Naǧ Bivaj - St. Antonio...?
- Igen barátom - felelte őfelsége. - Kétšeres jutalmat érdemel a hűsége, miután ezt nem tudta.
- És kétšer kell lefejeztetni ezt a gazembert, aki meg akarta ölni! - kiáltotta Fredre, aki eǧ kurta pipát piškálgatott naǧ gonddal.
- Mit šól ehhez, kapitáň? - kérdezte a herceg.

- Mármint én?... Semmit. Tudom, hoǧ felség kiutal tízezer dollárt, és esetleg kinevez valami herceggé, mert a rablóǧilkos Naǧ Bivaj kezeiből kišabadítottam... Ninč valakinek eǧ hoššú tűje?
- Mikor šabadítottad meg az én kezeimből a Vadsu... őfelségét?!
- Amikor meg akartad fojtani. Éppen akkor érkeztem a Néǧ Bölč Sintérhez. Azt mondtam, hoǧ őfelsége nevetségessé tett és ǧűlölöm, erre azonnal védelmedbe vetted, és ezt akar­tam... Azért ne fejeztesse le kétšer, felség. Elég leš eǧšer is. Nekem van šívem.

- Azt akarja mondani... - kérdezte a herceg - hoǧ az én érdekemben tette?
- Ezt a politikát űztem végig. Amikor elvitték önt megölni, én addig örültem, amíg višša­hozatták, čak azért, hoǧ én megpukkadjak a méregtől. Azután elkezdtem a Vöröskarmot šeretni, és addig šerettem, amíg elhidegült tőle mindenki, és fellázadtak ellene. Mert az én šeretetem öl, butít és ňomorba dönt.
- Gratulálok - kiáltotta nevetve a kiráj. - Ženiális munka volt. De miért állt az én oldalamra?
- Mert tudtam, hoǧ Bob Warins meghalt.
- Mit mond?!... Mikor halt meg?
- Amikor lešúrtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

20